algemene voorwaarden

 

Artikel 1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing voor Care[²], een handelsnaam van C FLEX MANAGEMENT SERVICES. Zij hebben voorrang op die van de Klant, tenzij contractueel anders bepaald.

Door akkoord te gaan met een offerte van C FLEX MANAGEMENT SERVICES of door een bestelling te plaatsten bij C FLEX MANAGEMENT SERVICES gaat de Klant uitdrukkelijk akkoord met deze algemene voorwaarden.

Deze algemene voorwaarden zijn bindend tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen tussen C FLEX MANAGEMENT SERVICES en de klant. In geval van een dergelijke schriftelijke overeenkomst tussen C FLEX MANAGEMENT SERVICES en de Klant hebben de bepalingen van deze schriftelijke overeenkomst voorrang op de bepalingen in de Algemene Voorwaarden. Alle bepalingen van de Algemene Voorwaarden die niet expliciet worden gewijzigd in de schriftelijke overeenkomst blijven ongewijzigd van kracht.

 

Artikel 2. Geldigheid van een offerte

Na de vraag van de klant maakt C FLEX MANAGEMENT SERVICES een offerte met een beschrijving van de voorgestelde diensten en de kostprijs hiervan. De geldigheidsduur van een offerte is steeds 60 dagen.

Tenzij anders vermeld in de offerte zijn de voorwaarden van de offerte slechts geldig in de mate waarin alle voorgestelde diensten worden uitgevoerd binnen de 6 maanden. Indien slechts een deel van de diensten worden uitgevoerd of indien de uitvoering deels na deze periode van 6 maand gebeurt kunnen de prijzen hierdoor variëren.

Tenzij anders vermeld zijn alle prijzen exclusief

  • btw
  • verplaatsingskosten en parkeerkosten
  • lunch, koffiebreaks
  • zalen, presentatiemateriaal, beamer,...
  • eventuele reis- en verblijfkosten.

 

Artikel 3. Bestelling

De werkzaamheden kunnen starten na ontvangst van een bindende bestelling door de klant. Dit kan door de offerte van C FLEX MANAGEMENT SERVICES te aanvaarden per fax, per brief of per email. Tenzij anders bepaald kan dit tot 60 dagen na de offerte.

Indien dit nog niet in de offerte was bepaald dient de klant zo snel mogelijk de concrete data af te spreken voor de uitvoering van de diensten/training. Dit gebeurt in onderling overleg. Eenmaal de data schriftelijk of per email definitief afgesproken zijn, zijn deze ook bindend.

 

Artikel 4. Annulatie of uitstel door de klant

Indien een project of een deel ervan door de klant wordt geannuleerd zal de klant minstens 15% verschuldigd zijn van het bedrag dat overeenkomt met het geannuleerde deel alsook 100% van alle kosten verbonden aan de reeds uitgevoerde diensten.

Indien deze annulatie gebeurt minder dan 30 dagen vòòr de geplande uitvoering dan zal de klant 50% verschuldigd zijn van het bedrag dat overeenkomt met de geannuleerde training of diensten.

Indien deze annulatie gebeurt minder dan 14 dagen vòòr de geplande uitvoering, dan zal de klant 100% verschuldigd zijn van het bedrag dat overeenkomt met de geannuleerde diensten.

Het uitstellen van een opleidingsdag naar een latere datum wordt hierin eveneens als een annulatie beschouwd.

 

Artikel 5. Annulatie door C FLEX MANAGEMENT SERVICES

Tenzij in geval van overmacht zal C FLEX MANAGEMENT SERVICES, indien een prestatiedag door C FLEX MANAGEMENT SERVICES wordt geannuleerd, deze opleidingsdag op een andere datum geven aan 50% van de kost (dit betreft enkel de kost van de trainer; andere kosten zoals verplaatsingen, verblijf, materiaal, enz zullen aan 100% worden aangerekend)

Indien het een geval van overmacht betreft, zal C FLEX MANAGEMENT SERVICES steeds het mogelijke ondernemen om:

  • de klant zo snel mogelijk in te lichten;
  • indien mogelijk, een vervanger voor te stellen voor de geplande datum;
  • of een nieuwe datum af te spreken

In gevallen van overmacht zal enkel de uitgevoerde training worden aangerekend en dit aan de overeengekomen prijs. Gevallen van overmacht zijn, maar zijn niet beperkt tot: ziekte van de trainer, stakingen, ongevallen, uitzonderlijke verkeersproblemen,...

Indien het verschuiven van een trainingsdag onderling wordt overeengekomen, kan dit nooit aanleiding geven tot een schadevergoeding door C FLEX MANAGEMENT SERVICES aan de Klant.

 

Artikel 6. Geen overdracht van intellectuele rechten

Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen is en blijft C FLEX MANAGEMENT SERVICES eigenaar van de intellectuele rechten op de door haar gegeven opleidingen, op alle teksten, modellen, ideeën, processen, programma's enz.

Alle documenten die door C FLEX MANAGEMENT SERVICES aan de opdrachtgever overgemaakt worden zijn voor uitsluitend gebruik door deze opdrachtgever.

Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen mag de Klant geen enkele document, film, case of welk element dan ook uit de opleiding kopiëren, verdelen, gebruiken voor commerciële doeleinden of aan derden overmaken.

 

Artikel 7. Wederzijdse vertrouwelijkheid

Beide partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van het werk kennis genomen wordt.

 

Artikel 8. Vrijwaring door de opdrachtgever

De opdrachtgever vrijwaart C FLEX MANAGEMENT SERVICES van elke aansprakelijkheid, ook voor aanspraken door derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom, ongevallen tijdens de uitvoering van de trainingen, of andere mogelijke aansprakelijkheden met inbegrip van enige schade die hieruit voortvloeit.

De klant zal de nodige verzekeringen voorzien voor aansprakelijkheid t.o.v. medewerkers of derden.

 

Artikel 9. Facturatie

Bij bestelling / reservatie wordt 15% gefactureerd.
Het saldo wordt gefactureerd aan het einde van de maand van uitvoering / levering.
Elke factuur zal melding maken van de bestelling van de klant en indien gewenst de aard en data van de geleverde diensten.

 

Artikel 10. Betaling binnen 30 dagen

Alle facturen zijn te betalen binnen 30 dagen na factuurdatum door overschrijving op één van de rekeningnummers vermeld op de factuur.

Elke factuur wordt als door de klant aanvaard beschouwd, indien de leverancier niet binnen acht dagen na verzending schriftelijk per aangetekende zending protest aantekent. Klachten zijn slechts mogelijk voor zover de geleverde diensten niet in overeenstemming waren met de offerte en bestelling.

 

Artikel 11. Kwaliteit van de geleverde diensten

C FLEX MANAGEMENT SERVICES zal steeds het mogelijke ondernemen om een optimale kwaliteit te leveren binnen de mogelijkheden van de budgettaire portefeuille van de opdracht. Indien de resultaten onder de verwachtingen vallen of de kwaliteit van de diensten ondermaats zijn zal de Klant C FLEX MANAGEMENT SERVICES hiervan binnen 48 uur inlichten. Hierna zullen beide partijen zo snel mogelijk overeenkomen welke gewenste correctieve acties zijn. C FLEX MANAGEMENT SERVICES zal alles in het werk stellen om deze acties onmiddellijk uit te voeren, voor zover deze binnen haar mogelijkheden en binnen de budgettaire portefeuille van de opdracht liggen.

 

Artikel 12. Schadevergoeding en verwijlintresten

Elke laattijdige betaling of niet-betaling wordt beschouwd als een contractuele fout volgens art. 1147 BW. In dat geval wordt het bedrag van de factuur zonder aanmaning of ingebrekestelling verhoogd met een forfaitaire schadevergoeding van 12% met een minimum van 150 EUR. Bovendien zullen verwijlinteresten van 1% per maand aangerekend worden. Vergoeding en interest zijn verschuldigd, ongeacht eventuele gerechtelijke intresten en kosten.

 

Artikel 13. Wijziging van de opdracht

Indien de aard van de opdracht of de inhoud ervan fundamenteel wijzigt of dermate wijzigt zodat C FLEX MANAGEMENT SERVICES niet de gebruikelijke kwaliteit kan garanderen of zodat de deontologische regels van C FLEX MANAGEMENT SERVICES niet kunnen worden gerespecteerd, kan C FLEX MANAGEMENT SERVICES de opdracht zonder enige schadevergoeding stopzetten. In dit geval zullen de bedragen vermeld onder artikel 4 door de klant verschuldigd zijn.

 

Artikel 14. Deontologische regels

De consultants van C FLEX MANAGEMENT SERVICES volgen een gebruikelijke deontologische code. Zij kunnen steeds weigeren om diensten te leveren die in strijd zouden zijn met deze deontologie.

 

Artikel 15. Bescherming van het Human Capital' van C FLEX MANAGEMENT SERVICES

De klant zal het Human Capital' van C FLEX MANAGEMENT SERVICES vrijwaren. Tijdens de opdracht en 24 maanden volgend op het einde van de opdracht, zal de Klant geen medewerkers, consultants, trainers of coaches van C FLEX MANAGEMENT SERVICES aanwerven. De klant zal noch rechtstreeks noch onrechtstreeks diensten inhuren van de trainers, of medewerkers van C FLEX MANAGEMENT SERVICES voor opdrachten andere dan deze die ze door C FLEX MANAGEMENT SERVICES laat uitvoeren.

 

Artikel 16. Rechtbank van Turnhout

De overeenkomst in al haar onderdelen valt onder het Belgische Recht. Alle betwistingen vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Turnhout.

 

 

 

 

 

 

 

News -

C - Flex partner in Vill'Age       

         

Le Vill’Age©,  un environnement dédié au bien-être des seniors.

Vill’Age est un lieu unique en son genre, caractérisé par la qualité d’un service haut de gamme, un parc immobilier de qualité, une approche sociétale intégrée traduite notamment à travers sa dimension intergénérationnelle.

 

want to see more ?

www.vill-age.be

 

Finding tracks,...

             Building brigdes

Care [²]